Lajsans Utmaningar

Min träning är inte ett Måste, min träning är min Hobby

Juniutmaning

Leave a comment

image

Det har inte blivit så mycket bloggat i maj och det på grund av att det inte blivit någon träning för mig. Förkylningen som jag drog på mig under Valborgshelgen blev långdragen. Men igår kom jag iväg till gymmet i alla fall.

Den här juni-utmaningen ska jag försöka mig på. Det är Upp och Hoppa som har skapat den. Upp och hoppa är verkligen en inspirerande blogg som alla kan läsa oavsett hur mycket eller lite man tränar. Kolla in hennes instagram @uppochhoppa

Åter till gårdagens träning! Först var jag och skruttan på en promenad efter skogsvägar med några vänner och skruttans favorithund Figgaro. När David sedan kom hem från Göteborg (han sprang Varvet i lördags) så åkte jag iväg till gymmet. Jag kommer inte ens ihåg när jag var dit senast. Körde på spontant, men nästan bara i kabelställningen, så mest armar blev det.
Jag har inte kört någon rörlighetsträning heller på evigheter och det känner jag verkligen av i ryggen, stel och ont har jag. Så imorgon blir det fokus på rygg och rörlighet.

Idag har jag kört ett spontanpass i form av Tabata. Blev dock bara 16 minuter, sedan hade skruttan tröttnat på mig och ville helst äta grus!
Men efter dessa 16 minuter blev jag väldigt pepp på Tabata, så jag tänker sätta ihop ett par stycken så jag har några på lut när lusten/tiden faller in.

Nu ska jag hoppa ner i sängen. Imorgon blir det shopping i Borlänge, behöver något att sätta på min kropp på måndag när jag ska tillbaka till jobbet!

Leave a comment