Lajsans Utmaningar

Min träning är inte ett Måste, min träning är min Hobby

Ett till försök!

Leave a comment

Nej, det går inte så bra för mig och mitt bloggande, det går ju faktiskt inte alls. Men kanske att det kan komma igång igen. Jag har varit i en ordentlig träningssvacka nästan hela mars och en bra bit in på april. Jag har haft en liten svacka på jobbet också, och jag har prioriterat att jobba över istället för att träna. Den kompinationen blir att svackan blir än djupare och än svårare att tar sig ur. Men nu har jag bestämt mig för att jag bara får jobba över en dag i veckan, och ev. någon timme om jag ska iväg på något direkt efter jobbet. Så nu håller jag tummarna att jag inte ramlar dit igen.

Dags att släppa det som varit och dags att titta framåt.

Det här med 10 veckors utmaningar är inte riktigt min grej. Jag tappar gnistan efter ca 8 veckor, i alla fall blev det så på den första utmaningen, men det kanske också berodde på själva utmaningen. Jag kände mig ganska ohälsosam under den utmaningen, i och med att jag skulle gå ner mycket i vikt, 10kg på 10 veckor. Jag gick ner 6kg och det är jag riktigt nöjd med och då kanske var målet för högt satt?!! Men kanske att man ibland måste sikta mot sjärnorna för att nå trätopparna! I alla fall är snabb  viktminskning inte min melodi, jag tar hellre den långa vägen och förändrar livet och tränar.

Direkt efter första utmaningen bestämde jag mig för att köra igång med nästa, att kunna göra EN chin om 10 veckor. Men efter att sökt stöd i en träningsgrupp på facebook och fått mycket kommentarer om hur svårt det är blev jag lite rädd och jag kom aldrig igång. Jag känner mig inte så stark på något plan just nu, så nu är det lika bra att det får ligga till sig lite mer och jag har bestämt att jag nu ska fokusera på Armhävningar och Bålstyrka, och jag kommer inte påbörja någon 10 veckors utmaningen heller just nu. Men jag kommer ha lite mindre utmaningar allt eftersom tiden går.
Vi börjar med Armhävningarna och att under två veckor göra 30 “armhävningar” om dagen, som Lofsan hade på sin blogg tidigare i veckan. Klicka HÄR för att komma till inlägget. Om två veckor får vi se vad nästa korta utmaning kan bli!

Leave a comment